Registrera verksamhet i leverantörsregistret
Den här tjänsten kräver inloggning
Här kan du göra en intresseanmälan och registrera ditt företag för möjligheten att ta del av förfrågningar vid direktupphandlingar. Genom att göra det synliggör du ditt företag och presenterar vad du kan erbjuda oss.
Syftet med leverantörsregistret är att underlätta för kommunen och de kommunala bolagen att hitta passande företag att bjuda in för att delta i en direktupphandling. Notera att kommunkoncernen alltid måste förhålla sig till upphandlingsreglerna och det finns därför ingen garanti för att kommunen kan direktupphandla eller har behov av just den produkt eller tjänst som ditt företag kan erbjuda.
När vi mottagit din intresseanmälan kommer vi att genomföra en översiktlig granskning i enlighet med gällande upphandlingsregelverk. Din intresseanmälan blir endast synlig internt för kommunen och de kommunala bolagen. De personuppgifter som lämnas vid registreringen behandlas av Finspångs kommun i enlighet med dataskyddsförordningen GDPR.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Ändamålet med behandlingen
När du har skickat in ditt ärende till kommunen, registreras de personuppgifter som du har uppgett i kommunens ärendehanteringssystem. Ändamålet med behandlingen av personuppgifterna är att kommunen ska kunna fullfölja sitt uppdrag som myndighetsutövare, samt kunna ge så bra och rättssäker service som möjligt vid handläggningen av ditt ärende. Vid behandling av personuppgifterna tillämpas gällande integritetslagstiftning.
Finspångs kommun kommer att genomföra en bakgrundskoll innan publicering i leverantörsregistret. Bakgrundskollen består dels av en ekonomisk bakgrundskoll, dels en bakgrundskoll avseende de obligatoriska uteslutningsgrunderna i 13 kap. LOU. Det vi kontrollerar är bland annat:
Om leverantören är dömd för ett brott som anges i 13 kap. 1 § LOU.
Om leverantören har skatteskulder.
Om leverantören inte fullgjort skyldigheter avseende socialförsäkringsavgifter.
Finspångs kommun kommer att använda Creditsafe, Skatteverket, Kronofogdemyndigheten samt Kapitel13.se i syfte att kontrollera ovanstående.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
6 månader
Övrigt om lagringstid
Lagringstid innebär den tid inhämtade personuppgifter lagras i systemet. Efter lagringstiden tagit slut gallras uppgifterna i Mina sidor enligt den lagringstid som uppges.
Mottagare av personuppgifter
Ekonomiavdelningen och inköpssamordnare
Övriga upplysningar
Personuppgifterna som behandlas kan komma att delas till tredje part, om ansvarig nämnd är skyldig att göra så enligt lag. Däremot kommer aldrig personuppgifterna att föras över till ett land utanför EU.
Kontakta personuppgiftsansvarig nämnd om du vill:
- Få ut information om de personuppgifter du har lämnat in
- Begära rättelse om du anser att någon uppgift är fel
- Begära överföring av uppgifter
- Begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas
- Göra invändningar
- Begära radering av dina uppgifter
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Om du har klagomål på vår behandling av personuppgiftshanteringen i e-tjänsten ta gärna en kontakt med Finspångs kommuns dataskyddsombud.
Dataskyddsombud
kommunservice@finspang.se
Växel 0122-850 00
Du har även rätt att inge klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats (imy.se) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunservice@finspang.se
Inköpssamordnare
upphandling@finspang.se
