Bygglovshandläggare - boka möte
Den här tjänsten kräver inloggningHar du frågor till en handläggare innan du har ett ärende hos oss?
Använd e-tjänsten för att boka en tid hos en handläggare. Frågorna kan handla om bland annat bygglov, anmälan om ej bygglovspliktig åtgärd, tillsyn, strandskydd eller andra frågor.
Är du osäker på om din fråga är något för oss? Då kan du ringa oss under våra telefontider: mån-ons 13–15, tor-fre 09–11 på nummer: 0122-852 24, det går också bra att mejla till: bygglov@finspang.se
Mötesform
I e-tjänsten kan du meddela om du vill träffas på plats i Kommunhuset, ha ett digitalt möte via Teams eller ett telefonmöte.
Är mötet kostnadsfritt?
Mötet är kostnadsfritt. Om din fråga leder till en anmälan/ansökan kommer den fortsatta handläggningen debiteras enligt gällande taxa.
Har du redan ett pågående ärende hos oss på Bygg- och miljöenheten?
Då kontaktar du i första hand din handläggare via de kontaktuppgifter du fått.
Det går också bra att kontakta kommunens växel på telefon: 0122-850 00
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- GPS-koordinat kopplat till en fysisk person
- Bild som kan kopplas till fysisk person
- Tolkbehov
- Fordonsuppgifter
Syftet med att behandla personuppgifterna är för att kunna genomföra bokning med handläggare för råd och stöd. Den information som du lämnar och bifogade filer kommer att registreras i verksamhetens ärende- och dokumenthanteringssystem. Rättslig grund vid mötesbokningen är 6 § förvaltningslagen (2017:900) beroende på fortsatt handläggning kan nationell lagstiftning inom exempelvis Miljöbalken (1998:808), Plan- och bygglagen (2010:900) kan bli aktuell. Dataskyddsförordningen artikel 6.1e) behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse eller som ett led i den personuppgiftsansvariges myndighetsutövning samt artikel 6.1c) om att behandlingen är nödvändig för att fullgöra en rättslig förpliktelse.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 2 månader
När ärendet är avslutat i e-tjänsten kommer det gallras efter 2 månader. Det innebär att all information kring ärendet inklusive bilagor raderas 2 månader efter avslutat ärende. Om du vill spara information som du fått i samband med mötet i e-tjänsten behöver du spara ner det inom 2 månader från att ärendet avslutats. Handlingarna i e-tjänsten förs över till verksamhetens egna ärende- och dokumenthanteringssystem och hanteras i enlighet med informationshanteringsplanen och i enlighet med arkivlagen.
Mottagare av personuppgifter
De personuppgifter vi behandlar om dig kommer att delas till enhetens ärende- och dokumenthanteringssystem. Vi kan även komma att dela dina personuppgifter med en tredje part som andra myndigheter eller kommuner, förutsatt att vi är skyldiga att göra så enligt lag.
Övriga upplysningar
Kontakta verksamheten, kommunens dataskyddsombud eller personuppgiftsansvarig nämnd om du vill:
- Få ut information om de personuppgifter du har lämnat in
- Begära rättelse om du anser att någon uppgift är fel
- Begära överföring av uppgifter
- Begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas
- Göra invändningar
- Begära radering av dina uppgifter
Om du har klagomål på vår behandling av personuppgiftshanteringen i e-tjänsten ta gärna en kontakt med Finspångs kommuns dataskyddsombud.
Dataskyddsombud
kommun@finspang.se
Växel 0122-850 00
Du har även rätt att inge klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats (imy.se) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Bygg- och miljönämnden
kommun@finspang.se
Byggfunktionens expedition
bygglov@finspang.se