Förlorat eller skadat busskort (gymnasiestudier) - anmälan
Den här tjänsten kräver inloggningNyhet från Östgötatrafiken
2024-12-12
Flytta din skolbiljett till appen
Gymnasiestudier utanför Finspångs kommun
Du som studerar på en gymnasieskola utanför Finspångs kommun kan här anmäla om du har tappat bort ditt busskort eller om det har slutat fungera. Du använder e-tjänsten om du tidigare har fått ett busskort beviljat samt är folkbokförd i Finspångs kommun.
Observera att du själv står för resekostnaderna i väntan på ditt nya busskort.
Östgötatrafikens busskort är personliga och en värdehandling.
Gymnasiestudier i Finspångs kommun
Du som studerar på en gymnasieskola i Finspångs kommun kan vända dig till administratören på din skola för att få ett nytt busskort.
Östgötatrafikens busskort är personliga och en värdehandling.
Anmäl via e-tjänst
Gör din anmälan via e-tjänsten genom att logga in med e-legitimation (exempelvis Mobilt BankID). Din anmälan kommer sedan att skickas digitalt direkt till handläggare för handläggning. Du kan sedan följa ditt ärende via Mina sidor.
Om du saknar mobilnummer och e-postadress, svenskt personnummer eller en e-legitimation kan du kontakta kommunen via kontaktuppgifterna nedan (Frågor om e-tjänsten).
